要聞    |    城市遠洋    |      原創      |      視界      |    直觀中國    |    老外在河北    |    熱點專題     |     相約冰雪    |    輿情智庫
冬奧會開幕一週年 和石外英語外教安德瑞一起打卡冬奧場館吧
2023-02-07 17:00:14來源:長城24小時編輯:李雨馨責編:馮薇薇

  原標題:Visit Freezing Wonderland in Chongli丨① Exploring Olympic Venues

Visit Freezing Wonderland in Chongli丨① Exploring Olympic Venues

  To celebrate the first anniversary of the opening of the 2022 Beijing Winter Olympics, Chongli, a fascinating place for its ice and snow landscape, has launched a series of activities including exhibition on ice and snow sculptures, and it has been ready to welcome winter sports enthusiasts, many of whom long to experience the Olympic venues themselves.

  As a lover of Chinese culture and a fan of ski sport, Adrian Young has long planned to visit Chongli and have a personal feeling of the Chinese-style "Winter Olympic Experience". As the iHebei overseas communication officer, he just heard that Chongli had opened its three Olympic venues and one Olympic village to visitors for free.

  A few days ago, he went to Chongli and introduced the city's sublime scenery to the audience in his unique way.

  值此2022年北京冬奧會開幕一週年之際,崇禮,這座迷人的冰雪小城,推出了一系列遊覽活動。帶有冬奧元素的冰墩墩雪容融、奧運光塔、冰長城、超級大雪人等冰雪雕塑為前來的遊人帶來冰雪運動的樂趣。

  激情冰雪 相約河北。來自英國的安德瑞是一名中國文化愛好者和滑雪運動愛好者,他早有計劃去崇禮體驗一下充滿“中國范兒”的“冬奧之旅”。

  一聽説崇禮的“三場一村”免費對遊客開放了,安德瑞隨即踏上了崇禮之行!讓我們跟著他的腳步一起去崇禮看看吧!

  總策劃:張才 趙兵  丁偉

  Supervising Producers: Zhang Cai, Zhao Bing, Ding Wei

  總監製:王榮麗 李遙  賈芳

  Chief Producers: Wang Rongli, Li Yao, Jia Fang

  策 劃:張哲 楊建民  韓琳

  Producers: Zhang Zhe, Yang Jianmin, Han Lin

  監   制:鄭白 賈洋

  Executive Producers: Zheng Bai, Jia Yang

  編   導:李文培  宋立芳

  Choreographer-directors: Li Wenpei, Song Lifang

  拍   攝:王守一

  Cinematographer: Wang Shouyi

  剪   輯:趙博軒

  Editor: Zhao Boxuan

  字幕翻譯:宋立芳

  Script Translator: Song Lifang

  指導單位: 河北省文化和旅遊廳

  Guiding Unit: Hebei Provincial Department of Culture and Tourism

  鳴謝單位:崇禮區委宣傳部 張家口奧體體育文化有限公司

  Special Thanks to: Publicity Department of the CPC Chongli District Committee, Zhangjiakou Olympic Sports Culture Co., Ltd.

國際在線版權與信息産品內容銷售的聲明

1、“國際在線”由中國國際廣播電臺主辦。經中國國際廣播電臺授權,國廣國際在線網絡(北京)有限公司獨家負責“國際在線”網站的市場經營。

2、凡本網註明“來源:國際在線”的所有信息內容,未經書面授權,任何單位及個人不得轉載、摘編、複製或利用其他方式使用。

3、“國際在線”自有版權信息(包括但不限于“國際在線專稿”、“國際在線消息”、“國際在線XX消息”“國際在線報道”“國際在線XX報道”等信息內容,但明確標注為第三方版權的內容除外)均由國廣國際在線網絡(北京)有限公司統一管理和銷售。

已取得國廣國際在線網絡(北京)有限公司使用授權的被授權人,應嚴格在授權範圍內使用,不得超範圍使用,使用時應註明“來源:國際在線”。違反上述聲明者,本網將追究其相關法律責任。

任何未與國廣國際在線網絡(北京)有限公司簽訂相關協議或未取得授權書的公司、媒體、網站和個人均無權銷售、使用“國際在線”網站的自有版權信息産品。否則,國廣國際在線網絡(北京)有限公司將採取法律手段維護合法權益,因此産生的損失及為此所花費的全部費用(包括但不限于律師費、訴訟費、差旅費、公證費等)全部由侵權方承擔。

4、凡本網註明“來源:XXX(非國際在線)”的作品,均轉載自其它媒體,轉載目的在於傳遞更多信息,豐富網絡文化,此類稿件並不代表本網贊同其觀點和對其真實性負責。

5、如因作品內容、版權和其他問題需要與本網聯繫的,請在該事由發生之日起30日內進行。